- Woordenschat vergroten
- Herkennen van eindrijm
- DORR Taal-Lezen: taalbewustzijn, eindrijm.
De kinderen zitten allemaal in de kring en op tafel liggen allemaal plaatjes. Iedereen mag een plaatje van de tafel pakken en aan andere kinderen vertellen wat er op hun plaatje staat.
Dan laat ik dezelfde plaatjes op het SMART Board zien en mogen de kinderen die het bijbehorende plaatje hebben vertellen wat het plaatje voorstelt.
Dan laat ik dezelfde plaatjes op het SMART Board zien en mogen de kinderen die het bijbehorende plaatje hebben vertellen wat het plaatje voorstelt.
We kunnen nog op zoek gaan naar plaatjes die bij elkaar horen. Waarom horen die wel/niet bij elkaar?
Nadat voor alle kinderen de woorden duidelijk zijn gaan we de response-les doen. De kinderen krijgen allemaal hun eigen stemkastje en de les wordt op het SMART Board geprojecteerd.
Heb je geen stemkastjes dan kun je deze les ook doen door de kinderen 4 kleuren papier (groen, rood, blauw en geel) te geven.
Het doel om het met de stemkastjes is om de betrokkenheid van de kinderen te vergroten.
Tijdens de les bespreek ik met de kinderen wat het goede antwoord zal zijn.
Heb je geen notebooksoftware dan kun je op smartkleuter.yurls.net linkjes vinden om het bestand online te openen en een link om de vieuwer te downloaden.
De les: Sint ResponseLes groep 2
De PDF Plaatjes
Geen opmerkingen:
Een reactie posten