woensdag 22 januari 2014

Muziek app NotateMe

Ik vind het altijd erg leuk om in mijn klas met de kinderen met muziek bezig te zijn. Gezellig met elkaar liedjes zingen, bewegen op muziek en instrumenten inzetten.

Dan zoek ik naar liedjes die passen bij het thema waar we op dat moment mee bezig zijn. Vaak zijn dat nieuwe liedjes die ik zelf nog niet ken. Ooit in een ver verleden heb ik wel blokfluitles gehad maar als ik dan een nieuw liedje wil instuderen ben ik vaak uren bezig.

Ik heb nu een app gevonden (via twitter) die mij helpt om het liedje sneller te leren.
In de app kan ik de noten schrijven en de app speelt de noten dan voor mij. Hoe handig!!!!

De app heet NotateMe
Je kunt een betaalde versie kopen maar die is erg prijzig. De gratis versie biedt je één spoor aan en dat is voldoende om je de melodie eigen te maken.
De muziek kun je exporteren naar Midi formaat en versturen via mail.
Hieronder mijn uitprobeer liedje:

Geen opmerkingen: