Als eerste gaan we kijken naar de plaatjes en laat ik de kinderen er een omschrijving van geven. Dan zoeken we de woorden bij elkaar.
Differentiatie: raadseltje bedenken bij een plaatje en ander kind moet raden welk plaatje het is.
De rijm-les heb ik 3 keer gemaakt.
- Eén keer met de activiteiten-bouwer in notebook. Schuif je de verkeerde plaatjes bij elkaar dan springt ie terug. Deze vorm gebruik ik als we de les gezamenlijk in de kring doen.
- Zonder activiteiten-bouwer. De kinderen kunnen de verkeerde plaatjes bij elkaar zetten. Deze vorm gebruik ik als de kinderen er zelfstandig mee aan de slag gaan.
- Dan heb ik de les nog een keer gemaakt met response vragen. Deze les doe ik als iedereen ruim tijd heeft gehad om met de lessen te spelen en dan kan ik kijken wat de kinderen ervan opgestoken hebben.
Download hier de lessen:
Dan heb ik de woorden ook in een worddocument gezet. De kinderen kunnen dan experimenteren met de plaatjes. Zoals: uitknippen, raadspelletjes, memory, woorden stempelen, collage maken, etcetcAlle kinderen een plaatje geven en laat ze dan groepjes vormen met de woorden/plaatjes die rijmen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten